Kako da reklamirate svoj proizvod ili uslugu (2)

Svaki od postojećih oblika oglašavanja ima svoju opravdanost. Šta će biti odabrana opcija zavisi od namere klijenta i finansijskih mogućnosti. Plasiranje proizvoda u emisijama je interesantno i efikasno oglašavanje jer je integrisano u programski sadržaj, ali nije moguće u vestima, emisijama o aktuelnim duštveno-političkim događajima i dečjim programima.Vaša inventivnost je ono što će određeni deo publike vrednovati i dodatno opredeliti za proizvod ili uslugu koju oglašavate, iako su i standardni oblici popularnog „produkt plejsmenta“ izuzetno efikasni.

Osnovni problem u plasiranju proizvoda je nerazumevanje ovog pojma. Onaj ko je platio za to da se proizvod ili usluga vidi ne može da dobije krupne kadrove proizvoda, usluge, žiga, web adrese ili broja telefona koji prekrivaju čitav ekran. To se smatra neprimerenim pojavljivanjem koje je zabranjeno, kao i neposrednim podsticanjem na kupovinu robe ili usluge koje se plasiraju.

Kupite, probajte, najbolje je na tržištu, povoljno“, loudspeaker-33944_1280

kao i broj telefona preko celog ekrana, web adresa ili jos banalnije, logo na zastavici, olovci, majici, zidu, ugao snimanja koji sve navedeno stavlja u prednji plan, neće proći iz prostog razloga što je kazna za emitovanje takvog sadržaja od 300.000 do 2 miliona dinara.

U proceni adekvatnog plasiranja proizvoda uzima se u obzir uređivačka opravdanost, priroda i sadržaj emisije, naglašen ili veštački način plasiranja proizvoda i dovoljna ili preterana uključenost u sadržaj emisije. Naravno, ukoliko je upotreba određenih plasiranih proizvoda u funkciji sadržaja emisije, trtetiraju se kao očekivana. Trenutno se na našim televizijama emituju dve emisije sa namenom pomoći u obnovi ili izgradnji stambenog prostora ugroženih porodica. Emisije  su u potpunosti „pokrivene“ sponzorima i ukoliko pažljivije pogledate kako su sponzorski proizvodi plasirani, biće to najbolji primer za sve napisano.

Da ne bi bilo zabune, emiter je dužan da prepoznatljivom oznakom navede da je reč o sadržajima koji imaju plasiranje proizvoda. To je obaveza medija odn. prenosioca poruke, kao što je obaveza potencijalnih klijenata da poznaju i poštuju zakonom utvrđena pravila oglašavanja. Odgovornost je uvek podeljena i kada je udružena, dovodi do poslovnog rasta.

*Prvi deo teksta pročitajte na ovde..

 

milica_gacin

Milica Gacin

Urednik u zabavnoj redakciji RTS-a
i student doktorskih studija

Postavi pitanje

Author: Konsalting Saradnici

Pišite nam